MISSION STATEMENT:
- To manage all deliveries to customers, related activities, and actions to the greatest benefit of the store in line with the company’s customer strategy.
- To manage all the issues relating to the delivery of Store Core Customers
- To monitor and handle weekly and monthly reports based on predefined formats to optimize the output performance of his direct and indirect reports.
- To coordinate customer-specific needs, and interface with other floor managers and department supervisors in the store team to optimize customer service level.
MISSION STATEMENT
• Assist B2B Development Senior Manager in initiating and developing specific customer strategy and sales initiatives.
• Work with the Merchandise department and assist the B2B Development Senior Manager in defining assortment solutions for tap hoa, minimart, etc.
• Become the expert of the respective customer group and develop a detailed understanding of customers’ needs and service requirements.
• Partner with SalesForce to implement tools and strategies to approach customers and develop customer portfolio
• Set up a partnership within the Marketing team and across the organization to initiate and coordinate projects required for specific promotions and marketing efforts.
KEY RESULT AREAS
• Supports B2B Development Senior Manager to initiate and develop the target group positioning process by segment through:
- Understanding customers, competitors, and solutions (market research)
- Defining the business propositions: range, price, merchandising (by segment), and marketing & communication (promotion)
• Initiate customer support & partnership program to the life cycle phase by:
- Understanding the business, needs, and market drivers of the core target groups
- Working on developing processes, tools, and solutions to support the customer by providing target-appropriate products and services
• Set up listening channels with key customers and within SalesForce and Operations organization to establish a rich source of information and knowledge serving as the base upon which further strategies like assortment & product development, pricing policy, loyalty program, customer approach, and Customer services can be developed.
• Initiate, develop, and maintain a communication plan for various departments and a training program for the Sales Force to improve effectiveness and achieve individual levels of specialization.
• Quản lý nhân sự làm việc tại cửa hàng: Sắp xếp lịch làm việc, điều động nhân viên, đánh giá nhân viên, giải đáp những thắc mắc của nhân viên và xử lý xung đột giữa các nhân viên.
• Đặt hàng, quản lý và điều phối hàng hóa: Liên hệ với nhà cung cấp để đổi, trả hàng khi cần thiết, chuyển hàng, nhận chia sẻ hàng hóa từ những cửa hàng khác.
• Quản lý doanh số cửa hàng (theo dõi, kiểm tra doanh số, phân tích và xác định các lý do doanh thu tăng hoặc giảm đột xuất, phân tích và xác định các cơ hội có thể giúp cửa hàng tăng doanh số).
• Đảm bảo nhân viên luôn phục vụ với dịch vụ tốt nhất và giải quyết tốt những khiếu nại của khách hàng.
• Phối hợp với Phòng Marketing lên các chương trình truyền thông, thu hút khách hàng đến cửa hàng